درمان لک صورت: کدام سرم برای لک بهتر است؟

navid ha 1400/11/03

هر روزه مواد و محصولات جدیدی برای درمان انواع لک و روشن کردن پوست ساخته و روانه بازار می شوند که هر کدام ادعا می کنند بهترین عملکرد را دارند. با این حال، میزان اثرگذاری تعداد انگشت شماری از این مواد از نظر علمی بررسی شده است.

در این میان، نیاسینامید، ویتامین C و آزلائیک اسید مسلماً سه نمونه از موثرترین مواد هستند که هر کدام از مزایای فراوانی برخوردارند. در رابطه با این سه ماده چندین سوال مطرح می شود از جمله اینکه: کدامیک برای درمان لک بهتر است؟ کدامیک پوست را روشن تر و براق می کند؟ آیا باید آنها را با هم استفاده کرد؟ یا ترکیبشان می تواند مشکلاتی ایجاد کند؟

نیاسینامید چیست؟

نیاسینامید که نیکوتین آمید نیز نامیده می شود، نوعی ویتامین B3 است و می‌توان آن را در بسیاری از غذاها از جمله گوشت، ماهی، شیر، تخم مرغ، سبزیجات سبز و غلات یافت.

نیاسینامید برای متابولیسم چربی ها و قندها در بدن و حفظ سلول های سالم مورد نیاز است. زمانی که نیاسین بیشتر از مقدار مورد نیاز بدن مصرف شود، به نیاسینامید تبدیل می شود.

توصیه می شود برای جلوگیری از کمبود ویتامین B3 و بیماری های مرتبط مانند پلاگر از نیاسینامید استفاده شود. از دیگر کاربردهای نیاسینامید می توان به درمان آکنه، دیابت، سرطان، آرتروز، پیری پوست، روشن کردن پوست و دیگر عارضه ها اشاره کرد

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.